Jak začít se systémem řízení skladu

Pokud se systémem řízení skladu teprve začínáte, poradíme vám, jak na to. Vycházíme z předpokladu, že začínáte od nuly, pouze s primitivním systémem pro sledování zásob vašeho skladu. Možná nemáte očíslované jednotlivé úseky skladu, pojmenovaná umístění nebo vám chybí další z nejzákladnějších atributů jednoduchého inventárního systému. (Možná vůbec nemáte zavedený žádný inventární systém!)

Pamatujte, že jednoduché tabulky v Excelu nebo psané seznamy jsou nepřehledné a z dlouhodobého hlediska zcela neefektivní.

Dobrý systém řízení skladu je uživatelsky jednoduchý, proto se snadno používá, vám i vašim pracovníkům ulehčuje práci a šetří čas, čímž maximálně zvyšuje vaši produktivitu.

Co je potřeba provést před samotnou implementací systému?xmonitoring.png.pagespeed.ic .g435CgZZoT - Jak začít se systémem řízení skladu

Následující základní informace o vašich zásobách na skladě budou užitečné pro nastavení systému, který následně veškerou práci zvládne za vás.

– Vytvořte dobře navržené názvy míst a jasně označte všechna místa, kde mohou být položky uloženy.

– Používejte dobře uspořádané, konzistentní a jedinečné popisy svých položek, počínaje podstatnými jmény.

– Udržujte identifikátory položek (čísla dílů atd.) Krátké, konzistentně formátované a jedinečné.

– Rozhodněte, zda budete muset použít měrné jednotky, a pokud ano, ujistěte se, že jsou formátovány konzistentně a správně používány.

– Ujistěte se, že máte dobrý počáteční počet všech svých položek, že je jasně dané jejich umístění a také, že odpovídají veškeré další relevantní údaje o inventáři.

-Použijte software pro sledování inventáře, na trhu jich existuje velké množství a stačí si pouze vybrat vhodného dodavatele.

-Vytvářejte spolehlivé zásady správy zásob a trénujte své lidi, aby se jimi řídili.

Lidé, kteří pracují ve vašem skladu a používají váš inventární systém, jsou nejdůležitějším prvkem při vytváření dobrého systému správy zásob a řízení skladu. Musíte se ujistit, že tito lidé vědí, co dělat s položkami, které jsou přijaty, odstraněny nebo vyexpedovány.

Pokud vy nebo lidé, se kterými pracujete, nejste konzistentní ve způsobu, jakým zacházíte s inventářem, nezáleží na tom, jaký software používáte, setkáte se pouze s frustrací a neúspěchem.