Základní vlastnosti systémů správy skladu

Software pro správu skladu se dodává v různých typech a metodách implementace a typ obvykle závisí na velikosti a povaze společnosti. Mohou to být samostatné systémy nebo moduly ve větším systému ERP nebo v sadě pro provádění dodavatelského řetězce.

Složitost WMS se také může značně lišit. Některé malé společnosti mohou používat jednoduchou sérii tištěných dokumentů nebo tabulkových souborů, ale většina větších organizací – od malých a středních podniků až po podnikové společnosti – používá složitý software WMS.

Některá nastavení WMS jsou navržena speciálně pro velikost společnosti a mnoho dodavatelů má verze produktů WMS, které lze škálovat na různé velikosti společností. Některé podniky vytvářejí vlastní WMS od nuly, ale je běžnější implementovat WMS od zavedeného dodavatele. Mezi prověřené prodejce WMS patří řada velkých dodavatelů podnikového softwaru, kteří nabízejí software WMS jako samostatný produkt nebo jako modul v komplexních sadách ERP. unnamed - Základní vlastnosti systémů správy skladu

WMS lze také navrhnout nebo nakonfigurovat pro specifické požadavky organizace; například prodejce elektronického obchodu může použít WMS, který má jiné funkce než kamenný prodejce.

Kromě toho může být WMS navržen nebo nakonfigurován speciálně pro typy zboží, které organizace prodává; například maloobchodník se sportovním zbožím by měl jiné požadavky než řetězec s potravinami.

Vlastnosti systémů správy skladu

Softwarové produkty WMS mají mnoho společných funkcí. Zahrnují následující:

– Návrh skladu, který umožňuje organizacím přizpůsobit pracovní tok a logistiku vychystávání, aby se bylo zajištěno, že sklad je navržen pro optimalizované přidělování zásob. WMS pomáhá maximalizovat úložný prostor a zohledňuje odchylky v sezónním inventáři.

– Sledování zásob, které umožňuje využívat pokročilé systémy sledování a automatické identifikace a snímání dat (AIDC), včetně čteček čárových kódů, aby bylo zajištěno, že zboží lze snadno najít, když je ho potřeba přemístit.

– Příjem a odložení, které umožňuje odložení a vyskladnění zásob, často pomocí technologie pick-to-light nebo pick-to-voice, která pomáhá pracovníkům skladu najít zboží.

– Vychystávání a balení zboží, včetně zónového vychystávání. Pracovníci skladu mohou také použít funkce zónování a prokládání úkolů k co nejefektivnějšímu vedení úkolů typu pick-and-pack.

– Přeprava, která umožňuje WMS odesílat náložné listy před zásilkou, generovat balicí listy a faktury za zásilku a odesílat předem oznámení o zásilce příjemcům.

– Řízení práce, které pomáhá správcům skladu sledovat výkon pracovníků pomocí klíčových ukazatelů výkonu (KPI), které označují pracovníky, kteří pracují nad nebo pod standartní rámec.

– Yard and dock management, který pomáhá řidičům nákladních vozidel přicházejících do skladu najít správné nakládací doky. Složitější využití správy loděnic a doků umožňuje cross-docking a další funkce příchozí a odchozí logistiky.

– Reporting, který pomáhá manažerům analyzovat výkon skladových operací a najít oblasti ke zlepšení.